جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۷ بهمن ۲۸, دوشنبه

مراسم استقبال امام جمعه جديد و قدر داني از امام جمعه سابق شيراز


امروز در پي معرفي امام جمعه جديد شيراز مسئول دفتر مقام معظم رهبري حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني پيش‌از ظهر امروز در شوراي اداري استان فارس با بيان اينکه : ابراز علاقه مردم و حمايت آنان از نظام و رهبري وظايف مسئولان نظام و دولت را سنگين‌تر مي‌کند. وي گفت: راهپيمايي 22 بهمن امسال با سال‌هاي ديگر قابل مقايسه نبود و اين نشان از محکم‌تر شدن روزافزون علاقه مردم به نظام است. رئيس دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به استعفاي امام جمعه سابق شيراز اظهار داشت: خاطرات شيرين آيت‌الله حائري شيرازي در افکار مردم با گذشت زمان فراموش نمي‌شود. وي افزود: با اينکه مقام معظم رهبري تمايلي به کنارگيري آقاي حائري شيرازي از سمت سابق خود نداشتند، اما اصرارهاي متعدد ايشان به‌ صورت کتبي و شفاهي موجب قبول اين استعفا از طرف معظم‌له شد.
محمدي گلپايگاني تصريح کرد: علاقه رهبري به آيت‌الله حائري شيرازي و آثار برکات حضور ايشان در استان فارس مانع بزرگي براي قبول اين استعفا بود. مسئول دفتر مقام معظم رهبري با بيان اينکه براي معرفي امام جمعه جديد در شهري که به‌گفته مقام معظم رهبري نگين درخشان کشور و سومين شهر مذهبي کشور است کار بسيار دشواري بود گفت: علاقه اقشار مختلف مردم جهان به دين چند برابر شده است و دوران مشعشع تشيع آغاز شده و به ‌زودي سراسر دنيا را فرا مي‌گيرد. وي افزود: اين امر موجب مي‌شود بار مسئوليت مسئولان سنگين‌تر شود. محمدي گلپايگاني گفت: در مقدس‌ترين مکان‌ها و شهرهاي جهان نمي‌توان به ‌راحتي زيارت کرد اما ايران آزادترين کشور جهان براي ابراز بندگي نسبت به خدا است.
با توجه با اين سخنان و دغدغه هاي رهبري معظم و با توجه به صحبتهاي آيت‌الله حائري شيرازي( علت کناره‌گيري از سمت خود را وظيفه شرعي و رسالتي که در خدمت به انسان‌ها دارد توصيف کرد و گفت: هيچ کاري به ارزش نماز جمعه و امامت آن نيست و اگر عذر شرعي نداشتم باتوجه به علاقه مقام معظم رهبري عذر نمي‌آوردم و اگر اينچنين نبود، علاقه مردم دليل کافي بود تا نخواهم از اين سمت کناره‌گيري کنم.) و گرامي داشت حضور همه جانبه ايشان در طي تصدي نمايندگي رهبري در استان فارس در اينجا سپاس و تشکر و بهترين درودها را به ايشان نثار ميکنيم و از اين همه زحمت و تلاش کمال قدرداني را داريم.و با توجه عميق مقام معظم در طي اين مدت درخواست استعفاي ايت الله حائري شيرازي و قبول و آن تا اکنون که فرد ي لايق و ولايتمدار را در جانشيني ايشان برگزيدند و به جواب درخواستهايي که مردم شهيد پرور فارس و بخصوص مردم انقلابي شيراز داشتند بنده نيز در يک درخواست رسيدگي به اين مسئله مهم مقاله اي اي تدوين کردم به تيتر بعد از پذيرفتن استعفاي آيت الله حائري بهترين گزينه آيت الله ايماني است واکنون دوستاني که فرمودند رهبري توجه اي به خواست و ضرورت نميکنند بدانند که ايشان بر همه چيز اشراف خاص دارند. و خدا وند را به واسطه وجود پر از برکت مقام ولايت شکرگزار و تسبيح گويانيم انشا الله سايه پر برکت ايشان را تا انقلاب حجت اش بر جهانيان مستدام و سلامت بدارد و دشمنان را روز به روز ضعيف تر و زبون تر بنمايد.
و خدا وند را به وجود برگزيده شدن امام جمعه جديد شهرمان شکرگزاريم که شخصيتي چنين خاضع وفروتن و ولايتي را به شهرمان ارزاني داشت. نماينده ولي فقيه و امام جمعه جديد شيراز آيت‌الله اسدالله ايماني، امروز در طي صحبتهايشان فرمودند:آيت‌الله حائري شيرازي در اين 30 سال حتي يک‌بار هم نماز جمعه را ترک نکرد مگر در مواقع سفر و بيماري. آيت‌الله اسدالله ايماني افزود: خوشحالم از اينکه اين نالايق را مورد اعتماد خود قرار داده‌ايد آنهم در شهري که 14 هزار لاله شهيد دارد و زادگاه دانشمندان و فلاسفه بزرگ جهان است. ايشان در بخشي ديگر از سخنان خود فرمودند:خوشحالم در شهري اداي تکليف مي‌کنم که بعداز آيت‌الله شهيد دستغيب، متفکر عظيم و ايده‌پردازي مثل آيت‌الله حائري شيرازي 30 سال هدايت فکري اين استان را عهدار بوده است که ديگر استان‌ها را هم تحت‌الشعاع قرار داده بود. آيت‌الله اسدالله ايماني با بيان اينکه امام جمعه به هيچ حزبي و گروهي تعلق ندارد، گفتند: امام جمعه نماينده ولي فقيه است و صحبت‌هاي او نيز صحبت‌هاي مقام معظم رهبري است و با اين ويژگي در خدمت شما هستم.
مردم قهرمان و شهيد پرورمان از ساعات اوليه روز در يکي از ميادين شهر با تجمع مردمي و خود جوش خود که از چند روز پيش تدارک ديده بودند براي استقبال پر شور و پر اذهام ار نمايند جديد ولي امر مسلمين حاضر شدند و با شعارها و حمل عکسها و پلاکارد ها و همچنين شاخه هاي گل و قرباني هاي متعدد از ورود مقام شامخ روحانيت و امام جمعه جديد استقبال کردند همچنين با شعارهايي چنين (درود بر حائري ؛ سلام بر ايماني) و شعار هايي اينچنين از زحمات امام جمعه سابق براي زحمات بي دريغ ايشان در طي سالهاي که متصدي اين سمت بودند قدر داني ويژه اي کردند. و با اين حضور زيبا و با شکوه تيري دوباره و برنده بر چشمان حسودان و دشمنان و منافقين زدند که ما مردم همواره گوش به فرمان ولي فقيه و رهبر معظم خود هستيم. وقتي خود را در اين درياي بيکران ديدم بسيار خدا وند راشکر کردم که در بين اينچنين مردمي و در زير پرچم و سايه اينچنين رهبري آگاه و هوشيار و متفکر زندگي مي کنيم.
نماز جمعه اين هفته رنگ و بوي خاصي داشت. نماز جمعه رابه امامت آيت الله ايماني و نماز عصر را با امامت آيت الله حائري شيرازي اقامه کرديم. روزي به ياد ماندني و شکوهي از عظمت انقلاب و جمهوري اسلامي در خاطره ها ثبت گرديد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر